Voor professioneel chiptuning.

Wat houdt het nou eigenlijk allemaal in?

Elke automotor heeft een maximum qua prestaties. In de fabriek worden deze prestaties uitvoerig getest, zodat er geen fouten kunnen ontstaan wanneer de motoren in de auto’s gemonteerd worden en de auto’s verkocht worden. Hiervoor wordt er een zogeheten ‘veiligheidsmarge’ ingesteld voor elke motor. Dit houdt eigenlijk niet meer in, dan dat de prestaties van een motor beperkt worden tot op zo’n niveau, dat er geen problemen ontstaan met de motoren. Dit wordt mede gedaan zodat de motor onder hevige omstandigheden en met slechte vloeistoffen(olie en brandstof) alsnog goed kan functioneren. Vaak is het zo dat deze veiligheidsmarge ver onder de maximale grens ligt van wat de motor daadwerkelijk aankan.

Heeft chiptuning nadelen?

Zolang je chiptuning door een betrouwbare tuner laat uitvoeren die hun files uitgebreid testen op kwaliteit en veiligheid en je daarnaast instructies krijgt over het gebruik van je getunede auto, hoeft chiptuning in principe geen nadelen op te leveren. Sommige onderdelen van je auto kunnen echter wel sneller slijten, bijvoorbeeld als je sportiever en snellere gaat rijden. Ook kan het lastiger zijn om je getunede auto op een later moment te verkopen. Zoals eerder gezegd kopen autodealers liever auto’s die niet getunede files hebben, daarom kunt u altijd de originele software door ons terug laten zetten.

 

Tot slot vragen veel mensen die chiptuning overwegen zich af of de garantie op hun auto vervalt als ze de getunede software laten installeren. Dat kan soms het geval zijn, maar dat hangt af van wat wel en wat niet is toegestaan op het gebied van tuning. Voor verzekeraars heeft het tunen vaak geen gevolgen. Dat komt omdat ze hun premie meestal op andere criteria baseren

Altijd een hoog rendement

Brandstofverbruik (-10% tot -20% haalbaar)

afgba33

Toenemend motorvermogen (+35%)

KRACHTIGER

Diensten
Motor tuning: het echte werk

Chiptunen is een manier om de motor van je auto betere prestaties te laten leveren. Zo kan de motor zuiniger, krachtiger, sneller en soepeler gemaakt worden. Staan de prijzen er niet bij? dan zijn ze op aanvraag! Het is dus eigenlijk een manier om je motor te optimaliseren. Mijn tarieven zijn vanaf €225,- .
Staan de prijzen er niet bij? dan zijn ze op aanvraag.

  • Stage 1.
  • Stage 2.
  • Stage 3.
  • Auto’s.
  • Bestelwagens.
  • Vrachtwagens.
  • Tractoren.
  • Boten.
  • Race Motoren.
  • Adblue uitschakelen.
  • EGR-klep.
  • Roetfilter, DPF, FAP.
  • Snelheidsbegrenzer.
  • Wervel kleppen/ Swirl .
  • 2e Lambda .
  • MAF.
  • Start/Stop.
  • Hot start fix.
  • DTC-codes/P-codes.
  • Uitlezen en diagnose.
  • Vag-Com aanpassingen.
  • Immo Off.
  • Launch control.
  • Pops&Bangs.
  • Warranty patch (BMW/Mini/VAG).
  • Mechanische tuning turbo aanpassingen, downpipe, intercooler,
    inlaat, Koppeling etc…
  • Distributieriem vervangen.
  • Distributieketting vervangen.
  • Remblokken, remschijven vervangen.
  • Remklauw revisie.
  • Cilinderkop revisie.
  • Motor revisie.
  • Kleine beurt.
  • Grote beurt.
  • Uitlezen op locatie mogelijk.

Het uitschrijven van de EGR-klep in de software dit zorgt voor minder vervuiling in de motor en met name in het inlaattraject.

Het verwijderen of het plaatsen van een snelheidsbegrenzer en/of toerenbegrenzer.